Rutin diet - Day 1

Assalamualaikum. 7.43 pagi :). Segar gila udara pepagi ceni. Rase macam melayang jauh ke angkasa je. Yelah 2012 akan datang dan 2011 akan berakhir kan ?. Jangan lupa 1 Januari ni my birthdayy !!!. Cepat gila masa berjalan sekarang ni kan ?. Stop membebel. Harini aku terasa macam bahang lemak terlalu memenuhi si perut aku yang bernama Tommy, si paha aku yang bernama Thighy dan si lengan aku bernama Army?. Erghh !. Asal pelik nama ?. Hehhe !. Harini jugak aku tekad nak mulakan rutin diet aku seperti dahulu. Dahulu kala haa. Kawan kawan wa cakap wa manyak slim woo. Tapi ha sikalang wa sudah demokkk woo. Haiyooo wa manyak susah hati maa. Amacam mau buat ?. Waa kena la diet. Itu lutin diet. Haiyaaa manyak susah mau cakap. Waa tulis sajala.

Im gonna like this. Poping like this. Gonna be a pretty girl. Yeahh !!
Sebelum aku taipkan menu diet aku untuk harini. Aku nak warning korang. Diet yang aku ikut ni agak menyeksa diri korang. Tapi at last berkesan. Aku ni jenis diet tak makan nasi langsung. Tahun 2010 dulu. Aku punye lah stress kengkawan cakap aku gemok. So aku tekad nak kuruskan badan. Aku tak makan nasi selama 2 bulan. Kalo korang boleh ke tak makan nasi ?. Rase boleh kot. Korang kena rajin psiko otak korang supaya fikir yang makanan tu boleh bawakkan penyakit berbahaya. Oleh itu, korang akan automatic menjadi seorang yang *taraaa !! kurus.

Menu Diet 28/12/2011

Pagi :
~ Air Teh yang dibancuh dengan sedikit gula. (for sure aku letak 1 sudu besar je gula, selalunya letak 3 sudu besar tapi bancuh air teh tanpa gula lagi bagos sebab rase dia jadi macam teh hijau jepun. sedapp !!)

Tengahari :
~ 1 mangkuk sup sayur campur macam resepi ni
~ 2 gelas air kosong

Malam (before 7pm) :
~ Roti sekeping yang dibakar tanpa disapu butter or whatsoever. Makan kosong je.
~ Air milo / susu / kosong

Aktiviti sampingan :
~ Memasak dan kemas dapur
~ Skipping 200 lompatan
~ Berkebun or bersihkan semak di depan rumah


WARNING :- Kalo terlalu lapar minum banyak air. Secara fakta, manusia kalau tidak makan selama 2 bulan tidak mengapa tetapi air sangat diperlukan untuk melancarkan perjalanan darah. Air jugak akan menyahkan toksik yang terkandung di dalam badan.

Maaf diet aku menyeksa badan tapi itulah cara aku ber-diet. Any comment just drop it at the comment box. One more. If all of you want to diet with healthy way. In the morning you must eat like a Princess, at the evening you must eat like a Vegeterian and at night you must eat like a beggar. That's my concept and I hope that I can focus throughly the motto.

FIN !!

No comments:

Post a Comment