Tips : How to get flat belly @ Cara dapatkan perut yang langsing.

Assalamualaikum semua. Harini nak share sikit bab-2 kesihatan. Dalam kehidupan seharian kita tak sedar. Kita makan banyak kekadang sampai overload. Betul tak ?. Dah gemok baru nak bising acu domba sana sini :). Harini nak kongsi tips macam mana nak dapatkan perut yang langsing yang macam ni :-


focus dekat badan dan perut dia :)


Nak tak ?. Kalau camtu kita semua kena belajar diet cara orang korea lah. Diorang takde la nak makan benda lemak-2 macam kita ni. Pantang sebut masak lemak cili api confirm habis satu kawah. Betul tak ?

Meh sini nak coret-2 sikit :)


1. Makan makanan yang sihat. Jangan sentuh langsong makanan ringan macam keropok dan air gas. Jangan lupa gantikan gula-gula dan snack dengan buah.

2. Makan banyak makanan yang berunsur protein. Seperti contoh, korang makan wholemeal grain bread. Ada yang jenama Gardenia tu. Tak mahal pon dalam 3 ringgit lebih. Dari korang topup baik jage kesihatan :)

3. Makan dengan saiz hidangan yang kecil. Kalau lapar makan sedikit sahaja. Dan tunggu semula sehingga lapar. That's mean all of you must eat with discipline :)

4. Makan sayuran dalam keadaan mentah. Ia akan mengurangkan kadar enzyme dalam makanan tersebut. Kalau korang masak sayuran tersebut kesegaran dia akan hilang dan vitamin-2 yang terkandung dalam sayur akan berkurang. Sebab tu la kita senang dapat penyakit. If buat sayur letak minyak banyak tak guna jugak kan ?. Saya sarankan makan sayur dalam keadaan mentah. Lagi fresh and fresh adn freshh kan ?


kubis

lobak

bunga kubis

saderi
timun
zukini
daun salad gelap
bawang
pear
tomato
selada air
brokoli
pisang
epal
beri

5. Pastikan jangan makan apa-apa 2 jam sebelum tidur. Kalau korang makan. Ia akan menyebabkan proses pencernaan dan penghadaman anda jadi lembab dan lambat. Oleh itu, korang punya sebab makanan-2 tersebut bertukar jadik lemak. Sebab tu la korang kena kurang makan malam.

6. Minum air mineral bebanyak :). Sekurang-kurangnya 8 gelas sehari.

7. Bersenam 30 minit 2 kali seminggu. Kalau korang malas nak jog macam saya !. Korang pasang mp3 duduk dalam bilik gerbangkan rambut dan let's start dance !!. Menari je. Korang akan hilang stress.

8. Lakukan sit up senaman yang baik seperti di bawah :)





Kalau nak tahu dengan lebih lanjut sila search dekat Encik Google :). Assalamualaikum. Terima kasih.

No comments:

Post a Comment