tips : life peace without pimples

hello ! hello !


wahh !. tajuk pon dah mengancam perasaan korang. okey. dekat sini aku nak sharing sikit tentang cara nak hilangkan jerawat dengan cepat. nih ikot cara aku lah kan. nak letak pic aku tapi fon aku kan terlalu canggih. takde camera. alahh !. orangkaya mana boleh pakai fon mahal mahal. :)

firstly kan. waktu aku tengah tension dengan jerawat dekat muka aku tuh. my grandma suggest kan aku pakai bedak sejuk orang tua tua zaman dulu. fine !. aku try. ade jugak perubahan. second pulak, aku try pakai sabun cikgu aku jual dekat sekolah. sabun tuh dibuat daripada buah naga. memang kesan amat ketara la. cam tak caya pulak. berbaloi lah kan sabun tuh dengan harga yang bawah RM10. murah sangat lah tuh kan. tak payah nak berkira la. demi kecantikan korang jugak. third pulak aku try amalkan lendir daun lidah buaya. senang je. korang buang kulit. ambik isi dalam dia tuh. and terus sapu sapu je kat muka. biar kering. fourth aku try pakai product avon. sebelum nih aku dah try pakai jenama SHURAH,CLEAN AND CLEAR, and SAFI BALQIS tapi tak sesuai dengan muka aku. sebab too oily. memang buruk la muka aku sebelum nih. sekarang aku cuba pakai CLEARSKIN yang avon punya. wahh !. lepas aku pakai nih kan banyak sangat kelebihan dia. best sangat sangat. puas hati gila. okey. dah selesai dah aku terangkan. now aku akan list and suggest ape yang korang boleh guna.


CARA TRADISIONAL - original series
  1. BEDAK SEJUK = just tekap dekat muka tiap tiap malam. jadikan amalan okey. 
  2. LENDIR DAUN LIDAH BUAYA = buang kulitnya ambil isi je. and terus sapu kat muka. amalkan sebelum tido. if geli. korang ambik sikit sikit sapu dekat parut jerawat. ia boleh hilangkan parut tuh kalau selalu amal.
  3. ASAM JAWA = korang ambik sikit je campur dengan air suam. lepas tuh korang letak dekat jerawat. dia boleh kecutkan jerawat yang besar. tapi awas !. pedih sikit. tahan je la yea.
  4. PUTIH TELUR = korang ambil putih telur saja. kuning tuh tak payah la. korang pukul biar buih biuh. lepas tuh sapu kat seluruh muka. yang nih kena buat sebelum korang tidur. remember tau kena buat dalam bilik sorang sorang. jangan senyum nanti nampak tua muka tuh. kesannya. kulit muka menjadi cerah and creamy look. :) 
__________________________________

TRENDS ZAMAN SEKARANG - copycats series
  • PENCUCI MUKA:-
    1. SHURAH REMAJAH
    2. FAIR AND LOVELY
    3. CLEAN AND CLEAR
    4. SAFI BALQIS PERFECT 10
    5. CLEARSKIN
  •  FACIAL or RAWATAN RESDUNG
    1. NAZA ANGGUN
    2. SKINCARE SOLUTIONS
    3. SPA

 okey. yang aku merahkan tuh. aku pon buat jugak. lastly. aku nak tunjuk sikit rupa CLEARSKIN nih. yela. kot kot korang teringin nak tengok kan.





inilah rupanya. sape nak try. saya suggest kan yang ini untuk orang yang termasuk dalam kategori oily skin.


tengs for view


No comments:

Post a Comment