pewarna rambut halal. :)

assalamualaikum !
annyeong -haseyo !

firstly aku nak mintak maaf sebab tak update blog kemarin. sebab aku busy buat biskut raya. alhamdulillah hari ni. awal jugak siap biskut. tak sabar nak raya. 

oke. back to the topic. zaman sekarang nih kan aku tengok ramai remaja yang suka mewarna atau dai rambut. aku seriously teringin nak dai rambut. tapi bila fikirkan nak mandi hadas mesti tak sah. aku pon buang je la hasrat tu. tapi baru baru ni aku dapat petua daripada maktok aku. dia ajar aku dai rambut guna inai. dia takkan lekat lama dan warna dia tak la terang sangat. for sapa sapa yang agak ragu ragu dengan inai yang dijual di pasaran. meh aku bagi petua. 

sedikit daun inai yang di blend campurkan dengan serbuk teh dan gaul dengan air panas. lastly masukkan dalam peti sejuk. biar 1 jam. kemudian keluarkan dan gaul sekali lagi dengan sedikit air panas. lastly. lumurkan dekat rambut. biar dalam 2 jam macam tu. baru basuh. kalau nak boh benda ni kena cari time yang best. 



itu sahaja yang aku boleh merapu. so aku mintak diri dulu. nak sambung memasak dekat dapur. 

tengs view. assalamualaikum.
gamsahamnida. sillyehamnida. annyong hi-gaseyo :)


No comments:

Post a Comment