Jerawat oh jerawat.

hai. apa yang aku nak share hari ini ialah. petua atau tips nak kecutkan jerawat hangpa yang dok tengah membesaq tu. haha. mai sini hangpa dengaq aku nak cakap. 

fakta mengatakan seorang perempuan atau gadis akan menjadi matang apabila berlakunya haid dan tumbuhnya jerawat di muka. dalam masa yang sama. mestilah kita akan tension dengan apa yang terjadi kan ?. untuk kurangkan masalah ini lebih baik anda jangan picit jerawat sebab nanti akan melekat parut di muka dan lagilah hangpa tension oke. lastly buntu dan tak tahu nak buat apa kan ?. so. better you all jangan picit jerawat sampai jerawat tu pecah sendiri dan memicit jerawat juga akan menyebabkan kematian kerana sesetengah jerawat tumbuh di akar saliran darah di bahagian muka. apabila ia sedang mengalir dan anda memicit jerawat. saliran itu akan pecah dan oke. aku tipu. :)

back to the topic. untuk mengecutkan jerawat hangpa semua daripada gedik nak picit. hangpa ambil sedikit COLGATE yang ubat gigi tu. sapukan sedikit sahaja di mata jerawat atau betul betul atas jerawat tu. dan biarkan selama 15 minit. pedih sikit la kan. dan basuh. untuk sesiapa yang nak cuba pada waktu sebelum tidur pon boleh. tapi kalau colgate tu masuk dalam lobang hidung hangpa. jangan dok mai cari aku na. lagi satu. untuk kecutkan jerawat. hangpa ambil segenggam beras pulut. basuh sehingga bersih dan goreng tanpa minyak. jangan goreng sampai hangit pulak. lepas tu blender sampai jadi serbuk. lastly bancuh dengan air suam dan simpan di dalam peti sejuk selama 10 minit dan sapukan ke muka. wahhhh !. memang best la kan. macam pergi spa. :).

good luck :). assalamualaikum ! 

No comments:

Post a Comment