pendeknye.. :(. nak panjang. tak puas lah.

assalamualaikum semua. fuhhh~!!. topik hari ini buat suspen je kan?. agak loqlaq sikit. heyy. dont worry. aku takkan buka cerita 18sx dekat sini.

PENDEKNYE.. :(. NAK PANJANG. TAK PUAS LAH.

what mean of this topic AINUN?. what?. can you explain?.

yes. sebenarnya. ape yang pendek,panjang dan tak puas ialah.... jeng jeng jeng RAMBUT AKU. hahh~!!. semalam aku ade lah tertengok pic kawan aku. panjang giler rambot die. suke aku. aku teringin sesangat rambot panjang. aku rasa tak puas la bila rambot pendek paras bahu nih. grrr. wahai rambutku, bila kau nak panjang?. aku tak sabaq nak rebonding nih. hmmm. dah la rebonding tuh paling termurah di dooonia. RM40. gila aku tak mau buat. mestilah nak buat. risiko dia nanti aku tanggung lah. tapi seumur hidup aku. itulah yang aku impikan. berambot panjang dan berREBONDING. :). duet still takdak. yalah. takkan nak simpan duet waktu sekarang nih. agak-agak la. kena-kena lagi 2 tahun rambot aku nak panjang. jenuh nak tunggu la. buat pengetahuan korang aku nih pemBOROS sikit. eh-eh. bukan sikit. banyak. haha. but aku ada terjumpa tips untuk memanjangkan rambut dengan lebih cepat. nak tau ka?. tak payah la kot. hahah. disebabkan aku baek hari nih. aku nak sharing caring loving sikit lah dengan korang. :).


Pertama. Minum seberapa banyak air yang boleh. Selain mempercepatkan rambut tumbuh ia turut membuatkan rambut lebih segar dan tak kering.

Kedua. Makan makanan bernutrien. Kalau taknak makan pun pastikan anda selalu minum air soya sebab soya turut mempercepatkan rambut tumbuh.

Ketiga. Sentiasa basuh rambut anda. Tak perlu ke salon. Buat sendiri je kat rumah. Kalau boleh basuh dulu dengan air suam dan bilas dengan air sejuk. Elakkan air terlampau panas sebab boleh merosakkan sel dalam rambut.

Keempat. Jangan guna hair dryer. 'Blow' rambut hanya akan merosakkan rambut anda. Biarkan rambut anda kering dengan sendiri.

Kelima. Jangan 'dye' atau warnakan rambut. Kalau nak 'dye' jugak, tunggu sehingga rambut anda panjang seperti yang anda inginkan.

Keenam. Dapatkan rehat dan tidur yang cukup. Yang ni paling susah.

Ketujuh. Kurangkan kopi, alkohol dan rokok.
  dipetik dari belog cek abang hensem~!!

just a simple tips yeah?. hehe. btw. aku sekarang tengah menjalani proses untuk menyimpan rambut panjang and harap sangat bulan 4 or bulan 5 aku dapat buat rebonding. sayang korang yang baca. :). 

No comments:

Post a Comment