Azam tahun 2012.

Assalamualaikum peeps :). Sehat ke korang ?. Harini nak ceria sikit sebab nak ceritakan tentang azam ni. Hehe !.. Since 1 January is my birthdate. I want to make my resolution list. Tak sabar nye nak taip. Before aku taip nih. Aku nak mintak maaf dengan korang semua yang setia meng-follow aku dan meng-view lubuk puaka AKA blog sampah aku nih. Alhamdulillah. Baek hati korang follow aku. Moga Allah membalas segala kebaikan korang. Aminn..

1-  I want to be more closer with Allah. I know. Since I am alive. There's too many sin that I did. Aku lalai selama ni. Freehair ?. And now I am wearing hijab. But sometimes I am not. Dulu aku suka pakai baju singkat singkat. Yelah. Orang baru kuruskan ?. Tapi now. I was changed. Aku dah tak pakai baju baju tuh. Aku malu. Seorang Islam menayang badannya. From now, aku cintakan baju labuh aku dah jarang nak menayang badan. Aku gemok lahh sekarang ni. Hehhe !. So 2012 ni ialah pembuka ataupun tahun yang sangat bermakna untuk aku dekatkan diri aku dengan Allah. Insyaallah. 


2- Punctuality means tepati masa. 2011 was such a bad memory for me. I am always got late to school. Dan aku kena denda cuci tandas beb. Seriously, malu sangat tapi padanlah dengan sikap aku yang tak tepati masa kan ?. Tak gitu. So 2012, aku janji dengan diri aku. Yang aku akan sentiasa menepati masa. :)


3- My lovely schedule book. Aku kena susun schedule aku seperti sebelum ni. Aku akan atur masa aku dengan lebih cekap dan takkan miss kelas or whatsoever. Insyaallah. Time to study, time to hang out, time to play, time to marching, time to finish out my homework, time to eat, time to solat and whatever. Kena tekun dengan masa yang akan aku lalui nanti. That's why I wanna be a punctual person. :)
4- Discipline. Hehehh !. Aku ni seorang yang sangat tak berdisiplin. Pergi sekolah tak pakai stoking lah. Homework tak siap. That's why lah aku selalu kena dengan PKHEM. :). But now. Aku akan berubah. Insyaallah. 



5- Hard work or struggling. Even 2012 I am 16 years old, but there's no reason I wanna get succeed in my SPM soon. So I must study hard from now. Always finished my homework..


6- Generous person. Okey. Aku seorang yang boros. Tak boleh tengok duet. Asik nak keluarkan. Dan sekarang aku tengah pokai. Sangat sangat perlukan duet. Since the money problem, aku ambil ikhtibar untuk menjadi seorang yang pemurah untuk menderma ke tabung simpanan aku. :). Aku dah plan nak beli mp3 or mp4 sebab kalo aku study. Aku wajib dengar music baru masuk katanya. So hope my plan menjadi. 



7- Healthy life. Tahun 2012 ni aku terbuka hati nak menjaga kesihatan melalui pemakanan. So aku rase macam that's the time untuk jaga badan. Aku stail badan cepat chubby. Kalo chubby sikit mulalah monyok lepas tu kurus cengkuk and then makan balik. Dan lepastu gemok balik. Aku sangat sangat bosan untuk menghadapi semua tu. So. Aku nak mengamalkan cara makan macam orang Korea. Tak kesah korang nak cakap aku bajet ke terikut ikut dengan social orang sana. Ikot suke korang. But. Aku tengok orang Korea mengamalkan cara pemakanan yang sehat :). Meh aku share sikit. 



Breakfast : Diorang akan makan cereal atau roti dan susu.
Recess time : Diorang just makan roti kosong je. Dan susu. Diorang sangat jarang minum ais
Evening : Makan sayuran, nasi, buah, makanan yang direbus dan dipanggang sahaja. No more goreng (makan berat sikit).
Dinner : Minum air dan roti sahaja.
Activities : Diorang banyak menari,jogging,skipping,hard-studying,yoga,cycling,walking.


FIN !!


No comments:

Post a Comment