Kau reject aku hidung kembang punye pasal doo ?

Assalamualaikum. Hari ni aku terasa hati la wehh !. Kengkawan aku semua dah reject aku. Diorang cakap aku ni hidung kembang. Ter-over kembang sebab tu diorang geli nak kawan dengan aku. Diorang cakap lagi. Hidung aku ni menyerupai katak. Kemain jahat mulot diorang. Aduhh !. Aku sedih. Tolong.. Ahhh !!!!. Tolong.

Nak tau cerita sebenar tak. Sebenarnye panjang. Okey aku cerita panjang panjang.

Mula mula aku pergi lah ke Singapore. Kekawan sume dah janji nak tunggu aku dekat lapangan terbang. Aku meng-andam bagai nak rak korang tau. Fuhh !. Aku rase aku lah yang paling comel dekat situ. Uhukks !(buat muka comel). Dah tu aku surunglah beg besar gedabak aku yang bagaikan seratus bijik batu tengah bersemayam tau tak. Sesampai je aku dekat airport tuh. Aku usha dari jauh. Woo !. Macam kenal. Aku cakap dalam hati je pun. Try gi usha dekat dekat. Ahhha !. Kawan aku. Dari jauh aku lari. Nak pelok diorang. Tetibe diorang pon lari. Aku hairan. Dengan beg besar yang sangat berat. Aku pon main kejar kejar dalam airport tuh. Sume orang tengok. Hilanglah kecomelan aku yang punye cover dari tadi.(erghh !). At last memang takde jalan nak berlari. Kengkawan aku stop dekat dalam tandas. Kemain diorang nak lari dari aku. Masok lah kau ke tandas. Aku dengan perasaan sedih tanye lah "Asal korang lari ha ?". Diorang boleh jawab " Hidung kau kembang. Kau tahu tak. Hidung kau macam katak yang takde tempat nak singgah sebab tuh dia singgah dekat hidung kau. Hodoh lah kau. Blahhh !. Kiteorang taknak tengok muke kau ". Aku yang ter-raba raba hidung ni sedih nak mampos. Aku blahh je. Lepas kuar je tandas. Ade mamat hensem beb. Hensem gile. Dia senyum dekat aku. Aku balas. Lepastuh die mintak number phone aku direct ke cafe. Kiteorang makan sambil gurau gurau. Panjang lebar. Die takde cakap yang hidung aku kembang ke katak ke ape ape ke. Aku hargai. At last die ajak aku kawin. Die bawak aku pegi rumah parents die. Lepastuhhhhhhhhhhhhhh......... Aku bangun tidur. Air liur basi meleleh je. (cett !!). Sedar sedar je. Baru ku tahu yang aku mimpi. Ahhaaa !








TAMAT !!

No comments:

Post a Comment