Perempuan makin tua makin sangsi, lelaki makin tua makin ranggi.

Assalamualaikum. Sehari sudah aku tak hapdet blog ni. Naseb tak bersarang. New design ahakss !.

Sebelum aku mulakan entry aku nak ucapkan terima kaseh bebanyak dekat designer header dengan blog aku iaitu CikBee yang putih melepak dan sporting header designer. Terima kasih banyak banyak. Tak terhingga. Kalo korang nak tempah design blog. Sila terjah blog CikBee.

Okey mari mulakan. Ape yang kecoh kecoh ni ha ?. Tak. Sebenarnye sekarang ni aku dapat lihat kefakta-an tentang manusia zaman sekarang. Si perempuan ni semakin tua semakin sangsi, lelaki pulak semakin tua semakin ranggi. Bukan niat nak ngutuk tapi nak cerita. Bace sampai habes dulu. Aloii yaa.

Perempuan :-
Kenapa semakin tua mereka semakin sangsi ?. Kenapa ?. Dah lama aku selidik hal ni. Sekarang baru aku dapat jawapan. Perempuan zaman sekarang ni kebanyakannya terlalu obses dengan kecantikan. Bukan diorang saje aku pon same. Kalo dah nak tua sikit mula lah nak merungut " Weh muka aku kedut lah macam langsat basi je. Alohh. Taknak hiduplah ceni " lepastu buat muka macam orang somalia yang kebuluran tu. Hahha !. Perempuan ni mereka terlalu ambil kesah tentang kehidupan seharian mereka tambah lagi masa depan. Macam aku jugak. Lagi satu. Kalau mereka dah mendirikan rumah tangga, aku tengok si isteri je lah kena buli dengan si suami. Buat kerja tu buat kerja ni. Yes !. Memang itu tanggungjawab si isteri tetapi si suami boleh kan ringankan beban si isteri. Nak ke tengok isteri tercinta tidur 10 hari tak bangun bangun sebab letih ?. Nak ke ?. Bila si isteri melahirkan anak. Si suami ni tidur krohh krehh krohh krehh dekat sebelah yang si isteri pulak macam orang tengah hidu gam. Tersengguk sengguk. Sian kan. Fakta mengatakan lagi meningkat umur mereka lagi cepat mereka tua. Sebab tu lah perempuan ni cepat matang dari lelaki kan ?. Ye tak ?

Lelaki :-
Nak dibandingkan dengan perempuan. Lelaki ni sukakan aktiviti luar. Busy sikit tidur office. Bosan sikit keluar pegi lepak warung dengan member. Kalo yang kaya sikit. Pegi cafe yang same level. Tak mainlah minum teh tarik 80 sen segelas. Diorang minum teh tarik 5 ringgit segelas. Baru standard. Haha !. Fakta mengatakan lelaki ni lambat matang dari perempuan. Yes !. Memang betul. Bukan nak ngutuk tapi betul. Meh aku buktikan. Contoh jiran aku. Hahha !. Umur dah masok nak masok 18 tahun tapi asyik merempit wheelie lagi. Tak matang !!. Tak fikir ke nak mampos ?. Adoii !. Aku taknak jadi macam tu. Takot lah. Tak sempat mengucap kang. Huu taknak. Korang cuba bayangkan aku yang 15 tahun ni boleh fikir nak mampos bukan dia yang fikir. Tah bile nak matang budak tuh. Lagi satu lelaki lah kan tak kire tua ka muda. Same je. Tabiat diorang bila awek cun lalu je kan. Wajib nih "chirppp chirpp". Bunyi ape ?. Bunyi tikuss !! (sorry tak pandai eja perkataan bodoh tu). Die tak fikir dah si isteri yang dekat rumah, anak anak dekat rumah. Aku kalo dengar bunyi tu automatic kilas leher pandang kiri kanan. Nak sembur ridsect dekat tikus. Last last bile toleh je orang tua janggut tak cukur. Euwww !. Sorry. That's what I call "lelaki makin tua makin ranggi"




Entry ini hanya berdasarkan pengalaman taiko blog ini bukan saje nak ngutuk. That's the fact. Maaf jika taiko blog menggunakan kekasaran bahasa dalam entry di atas. Ampun maaf dipinta. 

Jika sebarang ketidakpuasan ataupun sebarang cadangan. Korang boleh luahkan di comment box :)


FIN !! 

No comments:

Post a Comment