episod berceramah.

episod bahasa kedah+bahasa baku dan rajin buat sengkang sikit-sikit.




assalamualaikum semua. hampa semua mesti bosan dengan blog aku kan?. tak payah tipu la. aku tau. :D. takpa. tak kesah. janji aku happy dengan apa yang aku buat. :).

sekarang 4.09am. hari khamis,17.3.11. aku dapat ilham/mood nak update blog aku. haha. aku sekarang tengah berdiet. soo. aku nak kongsi tips sikit dengan hampa semua. 

7 TIPS BERDIET:

senang gila bangang la nak berdiet nih,
  1. kurangkan garam elakkan lemak
  2. kurangkan makan nasi elakkan proses pencepatan keGEMOKkan
  3. selalu kunyah chewing gum untuk hilangkan rasa lapar (lebih elok yang perisa MINT)
  4. minum air teh tanpa gula selalu untuk cepat hampa semua buang UH..UH.. (paham-paham)
  5. kurangkan gula. yeah. of course sebab gula kan menggemokkan kita
  6. kurangkan minum air gas dan amalkan air suam. 8 gelas sehari tau. ia jugak nak bagi hampa senang UH..UH ( *peace* )
  7. taraaaa !!!. lastly is. hampa kurangkan tidoq. jangan jadi macam aku, baloq liat.. :D. kurangkan tidoq dan banyakkan aktiviti harian. seperti BERIADAH,JOGGING,RONDA-RONDA (jangan naik moto pulak.bek tak payah) dan WHATEVER yang menggerakkan badan kita. jangan buat aktiviti MENGHABISKAN MAKANAN pulak. nak buat boleh jugak. tapi jangan cakap aku yang suroh. 

after you all baca tips-tips di atas. hampa semua baca ni pulak. bukan pasai CINTAN-CINTUN, bukan pasai MERAPU. dan bukan pasai GEDIK-GEDIK. tapi pasai FACEBOOK !!.

apasal facebook sekarang nih menjadi MAKNGOT (bahasa kedah) aka LEMBAP (bahasa baku). aku benci gila kot. dok tengah syiok-syiok chattin. tengok-tengok. WACCAAA !!!. [blank page]. bongok tak bongok. aku takmau online hang dah aih PESBUK. biaq. aku benci hang. aku rasa bukan aku sorang ja yang mengalami perasaan BENGANG TAHAP DEWA. hampa pon sama kan?. haha. abaikan. biaq p kat dia. [the end]


TSUNAMI dan GEMPA BUMI terbesar di dunia yang terjadi di jepun. mengerikan gila kot. bila aku tengok video dekat youtube. wahhh !!!. dahsyat gila kejadian tu. takot jugak. dok tengah update blog. tengok-tengok PANGG !!!YA ALLAH. besar sunggoh kuasamu YA ALLAH. apa-apa pon. kita renungi bersama-sama. hampa nak tengok video tu?. tekan jah link kat bawah. 


http://www.youtube.com/watch?v=-tr9A9KiahQ
http://www.youtube.com/watch?v=fLclg_KfJYE&feature=related
http://www.youtube.com/watch?v=D9w8x7vUaG8&feature=related
http://www.youtube.com/watch?v=NZjqFRKZa3Q&feature=related


empat dah la. yang lain hampa cari sendiri. memang dahsyat gila kejadian tu. aku pon macam tak percaya. takot !!. ngeri !!. apa-apa pon. renungi lah bersama-sama. dan satu lagi. lupa nak habaq. INTERNET MAKIN LEMBAB kemungkinan kesan daripada kejadian di jepun tempoh hari. oleh itu, KURANGKAN MEMAKI INTERNET (aku pon sama, haha). video yang hampa nak tengok kat atas tu pon. maybe akan lembab jugak. tapi takpa. sabaq ja nah. :). 

lastly. marilah kita semua berdoa agar negara kita (MALAYSIA) terhindar daripada bencana-bencana yang sebegini. sesungguhnya. negara kita saja yang tidak pernah terjadi kejadian sedahsyat ini. hambamu bersyukur kepada ALLAH. AMIN !!.






thanks for reading :). assalamualaikum

No comments:

Post a Comment