Tahniah Harimau Muda !!!. Oh Malaysia serious aku cintakan kau.

Assalamualaikum !!. Hohoho. Detik yang aku tunggu tunggu. Memang terkejut bila Malaysia diumumkan sebagai juara. Tak sia sia aku lenguhkan punggung aku duduk tak berganjak langsong selama 5 jam. Alhamdulillah. Memang Allah SWT tu sayangkan orang yang teraniaya macam kita ni kan ?. Kita yang telah dihina, dicaci, diludah, dipijak. Akhirnya menjadi juara. Aminn !. Terima kasih Allah.

Semalam waktu aku tengok bola tuh. Memang dapat rasa yang Malaysia ade potensi nak menang. Tapi lepas player indon masukkan bola ke dalam gol. Aku rasa fuhh !. Diorang mandrem ni. Ahahha !. Agak kencang lah kita berentap dengan indon semalam. Macam nak tercabut jantong. Tapi naseb baik jugak lah kan. Si pengadil tak berat sebelah.


Here Baddrol Bakhtiar. Naseblah Baddrol Bakhtiar past bola and Asraruddin hadiahkan tandukan. Beliau jugaklah yang hadiahkan tendangan gol penalty yang terakhir dan membuatkan Malaysia diumumkan sebagai juara. Syiokk habes.



Here Khairul Fahmi Che Mat. Penggalas tanggungjawab even banyak kontroversi yang melanda. Beliau memang cepat tangkap bola tau. Puji 100% cara dia. The best goal keeper. :)


Here Asraruddin. Beliau lah yang hadiahkan tandukan tepat masuk gol. Serious tabik plus sayang dia habes. Hehe. 

Tak dilupakan jugak kepada penjaring gol yang lain iaitu :-


Syahrul Azwari yang menjaringkan gol waktu Malaysia lawan Indonesia first first tu. Keputusan 1-0.



Fakri Saarani yang menjaringkan gol waktu Malaysia lawan Myanmar tak silap aku. Keputusan 1-0 jugak.



Korang kenal kan ?. Ong Kim Swee dengan muka bangganya. Walaupun pengadil dah halau beliau keluar padang dua perlawanan berturut-turut beliau tetap bersemangat. Naseb jugaklah beliau tak buat kacau semalam. Kalo tidak kena BOOO !! dengan penyokong indon yang low manners tu.


Akhir kata AKU BANGGA JADI RAKYAT MALAYSIA.


THANKYOUU ALLAH 

No comments:

Post a Comment