Simple makeup

hello !. hari ni aku teringin lah jugak nak share dengan korang produk apekah yang aku gunakan untuk makeup. tak kira lah ke sekolah or whatever.

okey !. sebelom tuh aku nak mintak maaf sebab aku kena guna picture dari google sebab camera, laptop dan handset di kuarantinkan buat sementara waktu. guna PC je derr !. alahh !. lagipun sebelom ni memang aku jarang letak picture kan ?. so hope korang semua tak kesah.

sambung balik. okey sebenarnya. dulu memang aku gila makeup. kalau nak keluar tu kan. ambil masa agak lama lah. tapi tup tup lagi makeup lagi buruk muka sebab jerawat naek tot tot tot. serious buruk gila. sampailah saya bertemu dengan LOTUS SNOW


dah tengok kan ?. okey for me this product actually good for sesapa yang mempunyai masalah kulit berminyak dan banyak parut jerawat dan ape ape yang memang takde jalan penyelesaian lah. lagipun ia halal satu kotak ni dia ade 3 items dan RM45 je. yang paling penting 100% buatan malaysia. yeyee !. sokonglah produk buatan malaysia. (gedik).cream lotus snow ni boleh dijadikan sebagai alas bedak. dan jugak sebagai pengganti moustorizer korang.

okey berbalik kepada asal. kalau aku nak keluar rumah je kan. tak kira lah kat mane. aku wajib pakai benda ni. sebab ia kan menyegarkan kulit muka dan rase kering je muka. tak lah berminyak sangat. dan yang paling penting jerawat di muka aku ni memang serta merta hilang dalam 2 minggu sahaja.


HOW DO I MAKEUP :

  • firstly aku apply this cream. to all of my face
  • second aku apply eyeshadow colour koko
  • third aku apply silky girl eyeliner di bahagian atas mata
  • lastly apply lipstick natural colour atau kekadang aku apply vaseline lip balm 
yes !. memang simple aku makeup sebab aku tak suka berberan-beran. takut muka aku makin banyak jerawat. dan aku taksuka pakai compact powder. sudah fobia. :). btw kalau aku ke sekolah pagi pagi tu kan. aku taklah makeup sampai letak eyeshadow segala. aku just apply lotus snow cream. celak sikit sahaja. dan lip balm. cukup untuk menjaga kulit muka. bukan nak ke sekolah untuk cover cun. tidak. hahaha !

do hope you all can get this tips. thankyouu :)

4 comments:

  1. aku nak jadi bapak andam ah.. hehee

    ReplyDelete
  2. Salam, boleh saya tahu di mana awak beli lotus snow?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kalo awak stay Kedah, boleh beli dekat Tesco. Saya rase di semua state ade kot. I prefer Tesco as well :)

      Delete