masam muka. apakah itu?..

episod nak uji kecekapan menulis karangan dengan penggunaan tatabahasa yang betul. *peace*


assalamualaikum semua. topik hari ini ialah:-

masam muka. apakah itu?

masam muka?. apakah?. wahhh !!!. sedap seperti ASAM KO kah muka anda? (orang kedah saja tau). ok. fine. biar aku terangkan apakah itu ASAM KO. eh eh. MASAM MUKA. masam muka ada banyak pengertiannya. tapi hari ni aku nak terangkan tentang masam muka yang macam ini:-

comel la hang BABY !!!
aku meluat sunggoh tengok orang buat muka macam tu dekat aku. benci sangat-sangat. dan aku pon tak pernah lagi la nak buat muka yang masam tahap terok. alhamdulillah la kan?. tapi sekarang nih aku dah pandai pandai nak masam masam muka. taktau pasai pa?. kat sekolah tadi. haha. nak dengar cerita dak?. tak mau?. ishhh !!!. nak ka takmau?. kk. aku cerita.

aku, juejek (zhue), baby (atien) dan wanie (omey) A.K.A my bestfriend. haha. tiba-tiba masam muka pasai apa taktau la. ok. aku cerita dari mula la noh. aku suroh atien call maktok aku suroh mai ambek aku kat sekolah lepaeh kelas tambahan. haha. lepaeh tu................................................................................
(tet !!!. titik. malaeh nak cerita). aku malaeh nak cerita aib kawan baik aku kat sini. bahaya !!!. aku sayang depa. jangan ganggu hubungan kami. aku tak rela berpisah dengan depa. haha. macam LESBIAN youu !!. tapi tadi dekat sekolah waktu kelas tambahan memang kami masam muka. aku pon taktau saipa. tiba-tiba jah. takpa ahad nih ok balek. percaya la. sebab kami semua tak penah ambek series bab gadoh. tapi yang lawaknya. aku punya muka. ya allah. nak tau dak ok.... aku cerita lagi.

*peace*

buat peace dulu sebelom aku cerita. nak bagi comey la konon. sebab cerita yang aku nak cerita kat hampa menceritakan tentang keburukan muka aku yang tengah masam dekat sekolah tadi. haha. malu la pulak. kk.
waktu aku buat muka masam. aku try mintak cermin dekat cik pah (kawan aku). hajat nak cantikkan tudung sekolah. tapi disebabkan muka aku yang tengah masam tu. menyebabkan aku lagi tension. soo. kalau tension, tudong pon jadi serabai. muka jadi hudoh. mulot jadi muncong 8 sentimeter. hmmm. sumpah buruk muka aku waktu tu tapi walaupun buruk aku tetap posing. macam nih :---

posing takkan dilupakan. haha
comel dak muka aku?. haha. dah dah dah. LAWAK AKU TAK MENJADI LAGI. soriii. haha

apakah motif aku buat entry nih?. apakah motif aku bincangkan topik MASAM MUKA?. 

aku nak galakkan hampa semua sentiasa senyum, aku tak suka orang yang dok buat masam muka. sumpah hudoh. walaupon hampa tengah marah. hampa kena senyum,.. senyum jugak akan mengawet mudakan muka hampa. sapa nak jadi muda selalu?. angkat hidung. boleh?. eee !!!. macam binatang tu la pulak. haha. takpa. wehh !!. dengan semangatnya. aku nak pesan lagi sekali. SENTIASALAH SENYUM. JANGAN DOK BUAT MASAM MUKA DENGAN ORANG. TAK ELOK. HUDOH. :D.

assalamualaikum. thanks for read. :)

No comments:

Post a Comment