Hello School !!

Assalamualaikum. Guess what ?. Aku nak story sikit pasal cerita cerita yang terjadi dekat sekolah yang lalu. That not means i am gettin "riak" but i just wanna share with all of you. Taksuka takpe. Tak kesah. Okey. For sure. 1 January is my birthday. Even dah lepas tetap jugak nak story sebab satu hadiah pon aku takdapat. :). Senyum tak perlu kata apa-apa. 3 January is the day that can make me shouting over. On that day, nama aku tersenarai dalam kelas 4P2. You know what ?. Sangat sangat sedih. Korang tahu tak 4P2 tu hape ?. Okey. Sekolah aku ade 8 kelas form 4 semuanye. 4SN,4AG dan 4P1 ni kelas yang diantara student yang pandai la. 4P2 sampailah 4ERT diorang student yang berkemahiran ataupun bidang vokasional lah kan. So aku sendiri tak sangka aku ni tersenarai dalam geng yang ber-vokasional. Aku tak kesah sangat sebenarnye. Tapi korang faham-faham je lah kan. Ade sesetengah cikgu pandang rendah. Aku sendiri tak kesah. At last, Penyelia tingkatan 4 panggil name aku. Dia cakap aku layak masuk kelas 4AG. Ahakss !. Tak sangka sangka lah kan. Dari hari tu sampai sekarang aku menetap di kelas 4AG. Ramai kawan cakap aku belagak nak jadi ustazah. Tapi tak kesah pon :).

Tahun 2012 ni lah tahun yang paling aku suka. Alhamdulillah, Allah dah buka pintu harti aku untuk jadi seorang yang rajin belajar. Tahun ni aku dah suke subjek Sejarah, Sains dan Arab. Alhamdulillah.

Semenjak menetap di kelas tu, beg sentiasa berat. Bukan ape, dah berazam nak bawak buku teks dan segala macam. Tahun lepas asik nak meleket je dengan kawan sampaai kawan cakap " Hang ni depa bagi pinjam buku takmau hargai ". Faham tak ?. Slang Kedah :). Actually ini entry terakhir untuk aku berbahasa KEYEL (KL). Rindu sangat nak taip entry dalam Bahasa Kedah :). Aku pon berazam tahun ni nak beratkan beg dengan bawak buku banyak banyak. Dalam sehari ade lah dalam 4 homework paling minimum kalo paling maksimum 6-7. Wooo !. Sape cakap form 4 ni the time to enjoy. No man !!. Memang kena struggle gile beb !.

Lastly, aku nak mintak pembaca-pembaca blog yang disayangi tolong doakan aku supaya tetap keimanan, tak jadi malas dah dan terakhir sekali berjaya dunia akhirat.

Bahasa Malaysia
Bahasa Inggeris
Matematik
Sains
Sejarah
Syariah
Quran dan Sunnah
Bahasa Arab
Prinsip Akaun
Matematik Tambahan

See you soon in SPM. Doakanlah kemudahan dalam segala urusan aku di dunia dan akhirat. Terima Kasih :).

No comments:

Post a Comment